Kuin neuleita. Tämän kevään aikana ei ole mun neulomukseni oikein sujuneet. Useampaan neuletakkia on tullut aloiteltua, mutta mikään ei tunnu valmistuvan. Olen tosin tehnyt muita käsityöprojekteja, jotka ovat vieneet aikaa neulomiselta. Edellisessä postauksessani esitelty nallekarhun tekeminen on hieman syrjäyttänyt neulomista ja lisäksi olen viettänyt aikaa myös nukkekodin parissa.

Äitini täytti toukokuussa 60 vuotta ja jo jouluna heräsi ajatus, että tekisin hänelle pienen nukkekodin lahjaksi. Sen parissa onkin vierähtänyt suurin osa keväästä. Äitini on viettänyt 6 vuotta sitten yhden vuoden työskennellen Arabiemiraateissa Abu Dhabissa ja sen innoittamana syntyi ajatus arabialaisesta nukkekodista. Piirustukset tein yhdessä arkkitehti-tätini kanssa ja avopuolisoni veli leikkasin kappaleet vanerista opiskelupaikassaan. Minulle jäi sitten maalauspuuhat ja sisutaminen. Lisäksi tätini mies asensi valot, kiinnitti ovet paikalleen ja toimi muutoin välillä ideariihenä. Itse valmistusprosessista ei ole kuvia, mutta valmiista pytingistä on. Sisustukseltaan talo on vielä kovin vaatimaton, mutta ajatuksena olikin että äiti saa sitten itse lisäillä juttuja sinne. Seinillä olevat taulut on tehty äidin omista matkavalokuvista Abu Dhabista. Suurin osa kalusteista on ostettu Minimaailmasta, mutta itse olen tehnyt pienet hajuvesipullot, ikkunalyhdyt sekä ommellut tyynyt. Pahoittelen että kuvien laatu ei ole aivan hyvä, sillä osa kuvista on otettu vastavaloon.

Ehkäpä ensi kerralla sitten neuleita...